REFLEKSI PELAJAR

NAMA: AINA SABRINA BINTI MINIZUAN

NO ID: IDA22-08-009

KELAS: DIA 2C

      Pandangan saya mengenai projek ini saya dapati bahawa projek ini telah memberi banyak manfaat dan kebaikan pada diri saya. Tugasan pertama saya bermula dengan membuat poster dan menghasilkan slide pembentangan berdasarkan tajuk yang dipilih. Saya telah memilih untuk membuat poster yang bertajuk 'SENAMAN AEROBIK'. Oleh yang demikian, saya telah mengumpul pelbagai maklumat berkaitan senaman aerobik dari sumber internet untuk diletakkan di dalam poster dan slide pembentangan saya. Banyak perkara baharu yang saya pelajari dengan maklumat-maklumat yang diperoleh. Hal ini secara tidak langsung telah memberi saya ilmu baharu yang dapat diamalkan kelak. Antara maklumat yang saya sertakan pada poster dan slide pembentangan ialah definisi senaman aerobik, contoh senaman aerobik dan manfaat serta kebaikan melakukan senaman aerobik. Seterusnya, saya ingin menyatakan perasaan gembira kerana berjaya menyiapkan poster dan slide pembentangan serta saya berasa bersyukur kerana pembentangan saya telah berjalan dengan lancar malah mendapat pujian daripada pensyarah saya.

      Selain itu, saya juga telah ditugaskan untuk melakukan senaman aerodance dan merekodkan video senaman aerodance tersebut. Tugasan ini dilaksanakan bersama enam orang rakan sekelas saya iaitu Afiqah, Fazlina, Hanisah, Nisrina, Nabihah dan Nurin. Sudah semestinya. tidak dapat dinafikan lagi saya berasa sangat seronok dan teruja ketika menyiapkan tugasan ini bersama-sama rakan-rakan seperjuangan. Saya berasa bersyukur sekali lagi kerana dikurniakan rakan-rakan yang sangat komited dalam menyiapkan tugasan ini bersama. Tidak akan saya lupa kenangan kami ketika mengadakan latihan aerodance untuk mengingati setiap pergerakan aerodance. Terlalu banyak gelak tawa kami ketika menjalankan tugasan ini. Setelah berpenat lelah serta bertungkus-lumus mengingati setiap gerakan dan merekod video akhirnya video aerodance kami berjaya disiapkan. Saya bersyukur walaupun terdapat kekurangan tetapi kami masih berjaya menyiapkan tugasan ini. 

         Saya ingin memohon maaf atas segala kekurangan dan kelemahan yang datang dari diri saya ini. Saya ingin menambahbaik perilaku diri supaya tidak menangguh sesuatu kerja yang sedang dilakukan. Hal ini kerana tugasan akhir iaitu Aerodance disiapkan dalam keadaan yang agak tergesa-gesa. Saya berharap supaya diri saya sendiri dan rakan sekumpulan dapat mengambil iktibar dan pengajaran. Akhir kata, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Pensyarah saya iaitu Puan Nurul Nadia Nasha binti Hassan, rakan-rakan seperjuangan dan kepada mereka yang terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung.


Comments

Popular posts from this blog

PENGENALAN DIRI